Przejrzystość i targetowanie reklamy politycznej
wróć
|
|
|
|
---|---|---|---|
brak | brak (projekt unijny) | Przejrzystość i targetowanie reklamy politycznej
Wniosek rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przejrzystości...
|
Kto: brak Ministerstwo: brak (projekt unijny)
Przejrzystość i targetowanie reklamy politycznej
Wniosek rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przejrzystości i targetowania reklamy politycznej
Opis ustawy
Proponowane przepisy regulują targetowanie, przejrzystość i monitorowanie reklam politycznych w celu zlikwidowanie luk regulacyjnych, zagrażających uczciwości wyborów. Nowe rozwiązania mają chronić wyborców przed manipulacją, wpływem z zewnątrz i dezinformacją.
Plusy:
- Próba zwiększenia przejrzystości komunikatów politycznych.
- Konieczność jasnego oznaczenia treści stanowiących reklamę polityczną.
Minusy:
- Bardzo szeroka definicja reklamy politycznej, która obejmuje wszelkie treści mogące wpłynąć na wynik wyborów czy procesów legislacyjnych, również o charakterze merytorycznym czy opiniotwórczym, niezależnie przez kogo są one publikowane. De facto każda osoba wypowiadająca się o szerokopojętym życiu społecznym czy obywatelskim może zostać uznana za prowadzącą reklamę polityczną.
- Ograniczenie zasięgu treści uznanych za reklamę polityczną, a tym samym swobody wypowiedzi i wolności słowa w szczególności w przypadku osób czy podmiotów niezwiązanych z partiami politycznymi, które prezentują swoje opinie dotyczące chociażby kaształtu państwa, oczekiwanych kierunków legislacyjych czy poglądów gospodarczych.
Komentarze