Przejrzystość i targetowanie reklamy politycznej

wróć
Opis obietnicy
Polityk
Ministerstwo
Ustawa
Nasza ocena
brak brak (projekt unijny) Przejrzystość i targetowanie reklamy politycznej

Kto: brak Ministerstwo: brak (projekt unijny)

Przejrzystość i targetowanie reklamy politycznej

Wniosek rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przejrzystości i targetowania reklamy politycznej

Opis ustawy

Proponowane przepisy regulują targetowanie, przejrzystość i monitorowanie reklam politycznych w celu zlikwidowanie luk regulacyjnych, zagrażających uczciwości wyborów. Nowe rozwiązania mają chronić wyborców przed manipulacją, wpływem z zewnątrz i dezinformacją.

Plusy:

  • Próba zwiększenia przejrzystości komunikatów politycznych.
  • Konieczność jasnego oznaczenia treści stanowiących reklamę polityczną.

Minusy:

  • Bardzo szeroka definicja reklamy politycznej, która obejmuje wszelkie treści mogące wpłynąć na wynik wyborów czy procesów legislacyjnych, również o charakterze merytorycznym czy opiniotwórczym, niezależnie przez kogo są one publikowane. De facto każda osoba wypowiadająca się o szerokopojętym życiu społecznym czy obywatelskim może zostać uznana za prowadzącą reklamę polityczną.
  • Ograniczenie zasięgu treści uznanych za reklamę polityczną, a tym samym swobody wypowiedzi i wolności słowa w szczególności w przypadku osób czy podmiotów niezwiązanych z partiami politycznymi, które prezentują swoje opinie dotyczące chociażby kaształtu państwa, oczekiwanych kierunków legislacyjych czy poglądów gospodarczych.

Komentarze